Článek
V mizérii, kterou v posledních měsících zažívají prodejci dopravních prostředků, vyčnívá v květnu jen jeden jediný údaj - prodeje motocyklů. Ty v květnu vzrostly o 24 procent. Ale po započtení pěti měsíců se i u jednostopých vozidel dostáváme do minusu o 5,7 procenta.
Prodejci aut jsou na tom výrazně hůř a zatím sčítají další a další ztráty. V květnu se trh meziročně propadl o 44,4 procenta, za pět měsíců o 30,3 procenta. Dobrou zprávou však může být, že se po otevření autosalonů propad českých prodejů automobilů zmírnil. Horší zprávou je, že se změnil poměr, v jakém auta obvykle odebírají fyzické osoby a firmy. Zatímco v lednu činily privátní prodeje zhruba pětinu, v květnu tento podíl vyskočil na 34 procent.
První je značka Škoda s podílem 37,8 procenta, která prodala 28 095 vozů, tedy meziročně o 24 procent méně. Následuje Hyundai, který vystřídal Volkswagen, s poklesem o tři procenta na 6552 vozů. Volkswagen zaznamenal pokles o 31 procent na 6303 prodaných aut a posunul se na třetí místo. Následuje Dacia s 3438 vozy a pátá Toyota s 3326 prodanými auty.
Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda Octavia s 8094 prodanými auty, dále Škoda Fabia s 6264 vozy a Škoda Scala s 2956 vozy. Následují modely Škoda Karoq, Hyundai i30, Škoda Kamiq, Škoda Superb, Škoda Kodiaq, Hyundai Tucson a Kia Ceed.
Z hlediska paliva vedou vozy s benzinovým motorem s 66,6 procenta.
Registrace lehkých užitkových automobilů klesly o 30,1 procenta na 5916 kusů. V květnu klesly meziročně o 38,3 procenta. První je Volkswagen s 784 vozy, následují Ford s 693 a Fiat, který prodal o 13 aut méně. Registrace nákladních vozidel se snížily o 41,3 procenta na 2662 aut. První je značka MAN s 481 registrovanými vozy, následují Mercedes-Benz a DAF.
Prodej autobusů vzrostl o 14,6 procenta na 564 vozidel, v květnu se zvýšil o 62,6 procenta. První je značka Iveco Bus se 186 autobusy, druhý SOR a třetí MAN.