Článek
Jedničkou v prodeji hybridních aut v Česku je stále Toyota, která zákazníkům do konce září letošního roku dodala 2229 vozů, následuje Audi s prodejem 926 hybridů a třetí je Mercedes-Benz se 414 vozy. Na čtvrtém místě je prémiová značka Toyoty Lexus s 324 vozy, uvádí Svaz dovozců automobilů.
Česko se do éry elektromobility (nebo přesněji do éry, ve které by benzin a nafta měly ztratit svoji nadvládu) prokousává pomalu. Čistě elektrických aut se prodalo 586, a to je o čtvrtinu více.
„Obliba a prodeje hybridních vozů stabilně rostou, aktuálně tvoří již 40 procent našich prodejů,“ uvedla mluvčí Toyoty Jitka Jechová.
Na konci roku přijde na trh první hybridní Škoda s plug-in hybridem Superb, což by mohlo celkové prodeje ještě výrazně zvýšit. Hybridům do zásuvky se zatím v tuzemsku moc nedaří. V hybridním segmentu mají podíl kolem pěti procent.
Hybridní vozy tvořily zhruba tři procenta celkového počtu prodaných nových aut. Největší podíl přes 70 procent mají benzinová auta, diesely jsou druhé s 27 procenty trhu.