Článek
Byl to takový český eBay. Na Aukru v jeden moment nakupovala a obchodovala snad celá republika. Dražilo se oblečení, hodinky, ale taky umění nebo součástky do auta. Jenže po čase se obchodní strategie změnila a Aukro začalo prodávat zboží rovnou bez dražby. Stejně jako desítky tisíc dalších internetových obchodů v Česku.
A to mu skoro zlomilo vaz.
Konkurence byla totiž ohromná a navíc pozice – v čele s Alzou a Mallem – byly pevně rozděleny.
Loni proto firma změnila kurz, respektive zařadila zpátečku a rozhodla se vrátit ke svým kořenům. „Minulé léto jsme si revidovali strategii a dospěli k závěru, že se chceme vrátit k podstatě Aukra a tou jsou aukce. Větší orientace na retailového uživatele,“ říká výkonný ředitel Lumír Kunz.
Umění, starožitnosti a speciálky
A cílit bude i typově na zboží, které se běžně v aukcích prodává. Chce tak u sebe na webu starožitnosti a umění, ale taky domlouvat speciální dražby nového a dosud neprodávaného zboží nebo jinak výjimečného.
„Chceme pracovat s přebytkovým, lehce poškozeným nebo vráceným a rozbaleným zbožím jiných e-shopů,“ popisuje další obchodní plány Kunz.
Firma letos cílí na obrat skoro 2 miliardy korun, loni to přitom bylo asi o čtvrtinu méně – 1,5 mld. korun.
„Aukro je reálné dostat do pozice, kde se nacházelo, co se týká čísel, v roce 2010–2011,“ uzavírá Kunz.
Tehdy byl portál lídrem trhu.
Aukro je se svými čtyřmi miliony registrovaných uživatelů největší aukční online tržiště v ČR. Celkem se od roku 2003 přes Aukro prodalo 73 milionů kusů zboží za 40 miliard korun. Orientuje se na aukce i prodej a nákup za pevné ceny. V současnosti poskytuje své služby jak pro veřejnost, tak profesionálním obchodníkům a firmám.
Na celý rozhovor s výkonným ředitelem Aukro.cz Lumírem Kunzem se podívejte ve videu nad článkem.