Článek
Kteří politici kolem sebe vytvořili kult? A jakými problémy trpí kampaň na důchodovou reformu? To vám řekne Šťastný podcast ve složení Šídlo, Sulimenko, Povolná a Lasák.
V aktuálním Šťastném pondělí mluví Jindřich Šídlo o tom, jak se kolem Petra Pavla a každého jeho činu nenápadně buduje aura dokonalosti, ba přímo až kult osobnosti. Není to ovšem jediný český politik, který si ve své bublině dokázal vydobýt takové nezpochybnitelné postavení. V dnešním Šťastném podcastu tak vzpomínáme na některé další.
„Vzpomínám si na první přímou prezidentskou volbu. A kolem Karla Schwarzenberga – podle mě to byl poslední záchvěv vzpomínek na Václava Havla a okouzlení starým aristokratem ‚70 plus‘ – kult osobnosti rozhodně vznikl,“ vzpomíná (pro jednou ne na 90. léta) Šídlo.
Ale nejen prezidentští kandidáti byli svými fanoušky blahořečeni. Podobně to měl třeba superguru Vít Bárta z Věcí veřejných nebo Tomio Okamura. A svůj tip na jistou formu kultu osobnosti nabídl i Konstantin Sulimenko. „Nemyslím to teď nutně pejorativně, ale podobný kult má kolem sebe i starosta Prahy 7 Jan Čižinský,“ domnívá se scenárista Šťastného pondělí.
„Ano, náš Jenda,“ reaguje Šídlo, „naposledy u nás dostal přes 55 % hlasů. On prostě ví, jak se má na Praze 7 chovat: jezdí tu na kole, vždycky pozdraví a my pozdravíme jeho. Podle mě nikdo, kdo tu nebydlí, nemůže chápat, proč je Čižinský tak populární.“
Sledujte aktuální Šťastné pondělí
V druhé části naší zábavné show, tedy ve výběru toho nejlepšího z českého politického internetu, jsme se rozhodli podívat na startující kampaň Ministerstva práce a sociálních věcí, která má za cíl představit důchodovou reformu. A narazili jsme na několik drobných problémů.
„Klip, který má jít do televize, je přehlídka všech klišé, která si spojujete s babičkou. Je tam koukání do rodinných alb a zakládání nových fotografií, jsou tam koláčky na stole, jsou tam děti, které si nadšeně hrají s babičkou. Po dosledování toho klipu ale nechápu, co bylo jeho hlavním záměrem,“ hodnotí naše analytička vládních kampaní na sociálních sítích Tereza Povolná.
„Já tomu rozumím, prostě máš jako kreativec připravenou nějakou reklamu třeba na umělé zuby nebo hřejivou mast a ta firma ji nakonec nechtěla, tak ji prodáš Jurečkovi,“ krčí rameny Šídlo.
„Protože tam všichni komunitně skládají puzzle, což je taky hlavní motiv celé kampaně, tak je možné, že to původně měla být reklama právě na nějaké puzzle,“ doplňuje jeho hypotézu Povolná.
Jaké další problémy má aktuální kampaň Jurečkova ministerstva? Jak se Jindřichovi Šídlovi líbilo na discgolfu? A kdo měl podle Šťasného podcastu vyhrát Eurovizi?
To vám, stejně jako spoustu dalších zábavných postřehů o aktuálním dění, řekneme v aktuálním díle.
Pusťte si jej v přehrávači v úvodu článku.
Šťastný podcast
Satirický pořad Šťastné pondělí vychází každé pondělí v osm hodin ráno na webu Seznam Zprávy.
Ještě ten den večer si můžete poslechnout i Šťastný podcast, ve kterém vás bereme do zákulisí výroby oblíbeného pořadu. V podcastové afterparty rozebíráme, co se do aktuálního dílu nevešlo, a servírujeme důkladnou analýzu politického bizáru na sociálních sítích.
Účinkují Jindřich Šídlo, Tereza Povolná a Ondřej Lasák.
Poslouchejte na Seznam Zprávách, Podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích.