Článek
Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.
„Příští rok čekáme bod zlomu,“ říká šéf firmy, která vybudovala tréninkovou dvojku na trhu ve světě sportovních aplikací, Petr Samek. Poté, co společnost Virtual Training koupili investoři ze skupiny Pale Fire Capital, se pustili do velkých investic. A věří, že už příští rok se dostanou do černých čísel.
„Změnilo se mnohé. To, co jsme dělali, přestalo stačit, celá firma prošla velkou proměnou. Před měsícem jsme například představili zcela novou technologii OmniMode,“ řekl v Agendě SZ Byznys. Zjednodušeně řečeno, nově aplikace umožňuje při tréninku sledovat okolí konkrétní trasy ze všech stran a například zprostředkovat jízdu většího množství uživatelů na trase nebo zážitek z jízdy v pelotonu.
Největší trh pro ně stále představují Spojené státy, kde ale vznikl také jejich největší konkurent a jednička na trhu, americký Zwift. Díky spolupráci s organizátory prestižních evropských závodů, jakými jsou Tour de Suisse nebo La Vuelta, prudce rostou na trzích ve Velké Británii, Německu a právě ve Španělsku.
Petr Samek a Rouvy
Značka vznikla v roce 2017 v jihočeském Vimperku.
Zakladatelé – bratři Petr a Jiří Samkovi – vymysleli zcela novou technologii Augmented Route pro tréninky na cyklistickém trenažéru. Kombinuje reálné 2D venkovní záběry s 3D prostředím, dokáže simulovat výškový profil trasy i zátěž.
Popularitu získali během pandemie covidu-19. Spolupracují s organizátory světových akcí Tour de Suisse, La Vuelta nebo Challenge Family.
V roce 2021 firmu Virtual Training, která stojí za značkou Rouvy, koupila investiční skupina Pale Fire Capital. Výši transakce strany nezveřejnily, odhadovaná cena firmy ale byla v desítkách milionů dolarů.
„Tento rok s ohledem na plán, který máme s investory, budeme určitě ve ztrátě. Letošní obrat bude kolem 250 milionů korun, což je slušný rozjezd pro další expanzi,“ říká Petr Samek. „Pracujeme s tím, co jsme získali jako investici v rámci transakce, což je šest milionů dolarů,“ upřesnil.
Češi už zase jezdí na kole hlavně večer
Indoorovým aplikacím se začátkem podzimu začala největší sezona. Na rozdíl od doby covidových lockdownů, kdy lidé sedali doma na trenažér kdykoli během dne, se teď vrací k původním, předcovidovým zvyklostem.
„Vracíme se do normálu ve smyslu roku 2019. Přes zimu rosteme v číslech, v teplejší části roku jdou při hezkém počasí lidé trénovat ven,“ vysvětlil Petr Samek.
Češi nejčastěji sedají na trenažér mezi 17. a 19. hodinou. A nejen oni, platí to i pro uživatele z jiných zemí. „Celkově jsou denní špičky ve večerních hodinách,“ řekl s tím, že aktuálně má tréninková aplikace 150 tisíc uživatelů.
Agenda
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.
Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.