Článek
Na sociálních sítích se šíří vlna kritických reakcí nového reklamního spotu firmy Gillette. Naštvaní muži sdílejí na Twitteru videa, jak produkt vyhazují do koše nebo si kupují žiletky od jiné značky.
Gillette před několika dny zveřejnila reklamní spot, který se netýká mužských vousů, ale odkazuje zejména na globální hnutí #MeToo, sexuální obtěžování na pracovišti nebo násilí. Podle zprávy The Independent kampaň Gillette kritizuje chování mužů k ženám a upozorňuje na toxickou maskulinitu v dnešní době. Podle ní nastal čas, kdy by muži měli změnit svůj přístup a začali se chovat k ženám lépe.
Reakce na záměr společnosti jsou různé. Někteří lidé jsou rozhořčeni a tvrdí, že reklama muže uráží a jedná se jen o feministickou propagandu.
Příznivci naopak dvouminutové video s názvem „Věříme” chválí za jeho poselství. To je založené na 30 let starém sloganu Gillette „To nejlepší pro muže”, který aktuálně značka pozměnila ve znění „To nejlepší z muže”.
„Nepotřebujeme řešit politiku i u holicí pěny,” tweetoval jeden z uživatelů na sociální síti, jak uvádí The Independent.
Mezi příznivce reklamy patří například dcera jednoho z nejvýznamnějších bojovníků za lidská práva Martina Luthera Kinga Bernice Kingová. „Tato reklama není protimužská, ale prolidská. Demonstruje to, že charakter člověka se může změnit pro lepší podmínky,” napsala Kingová.
“Boys will be boys”? Isn’t it time we stopped excusing bad behavior? Re-think and take action by joining us at https://t.co/giHuGDEvlT. #TheBestMenCanBe pic.twitter.com/hhBL1XjFVo
— Gillette (@Gillette) January 14, 2019
Reklama se na internetu stala rychle populární a za čtyři dny ji na YouTube vidělo přes 11 milionů lidí.