Hlavní obsah

Milionová pokuta pro Ťoka. Právě se rozhoduje, zda se bude příští rok vybírat mýto

Následuje obsah vložený z jiného webu. Zde jej můžete přeskočit.

Mluvčí SkyToll: Není možné dodavatele v tak velké zakázce vybrat přes víkend.

Přejít před obsah vložený z jiného webu.

Pokud by antimonopolní úřad celou smlouvu s Kapschem zrušil, ohrozilo by to výběr mýta po 1. lednu 2017. Čeká se na verdikt.

Článek

Ministerstvo dopravy dostalo od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) za prodloužení smlouvy s Kapschem na mýto bez otevřeného tendru pokutu jeden milion korun. Pokuta zatím není pravomocná, řekl agentuře ČTK předseda úřadu Petr Rafaj.

ÚOHS zatím rozhodl jen o sankci, na stole má ještě žádost společnosti Sky Toll, která po úřadu chce, aby uložil zákaz plnění smlouvy. (Ve videu v tomto článku si pusťte, co o věci říká mluvčí firmy Sky Toll). V tomto řízení úřad zatím nerozhodl. "Návrh společnosti SkyToll stále posuzujeme," řekl David Švanda, mluvčí antimonopolního úřadu.

Pokud by antimonopolní úřad SkyTollu vyhověl a smlouvu zrušil, reálně by to ohrozilo výběr mýta po 1. lednu 2017. Neměl by ho kdo inkasovat.

Podle Rafaje se Ministerstvo dopravy dopustilo správního deliktu, když uzavřelo dodatky ke smlouvě s Kapschem v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by byly splněny podmínky pro využití tohoto druhu zadávacího řízení. Přiklonil se tak k argumentaci SkyTollu.

Prodloužení smlouvy s Kapschem se odehrálo za neobvyklých okolností: O víkendu, přesněji v neděli, kdy během jediného dne stát zakázku vypsal a rovnou ji přidělil firmě Kapsch. Fakticky tak znemožnil konkurenci se o výběr mýta po 1. lednu 2017 ucházet.

„Zadavatel si stav technické exkluzivity ve prospěch vybraného uchazeče, jímž využití jednacího řízení odůvodňoval, vytvořil sám, konkrétně uzavřením smluv se skupinou Kapsch v roce 2006," uvedl Rafaj. Ministerstvo proti rozhodnutí může ještě podat rozklad.

Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a Ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard korun.

Doporučované