Článek
Americká pojišťovna Aetna čelí skandálu. Omylem na tisíce svých klientů prozradila, že jsou HIV pozitivní.
Informační obsílku, v níž klientům sdělovala změny v přístupu k medikaci, totiž rozeslala v obálkách s průhledným okénkem, v němž bylo možné si přečíst část textu s údaji o zdravotním stavu klientů.
Společnost Aetna na chybu přišla až o tři dny později. Okamžitě se omluvila a slíbila, že udělá opatření, aby se něco takového nemohlo opakovat.
Celkově se však záležitost týká přibližně 12 000 osob, za něž se ihned postavili právníci.
Advokátní skupina Legal Action Center, která se zabývá právní pomocí lidem se závislostmi či pacientům trpícím přenosnými nemocemi, upozornila, že dotčení klienti společnosti Aetna mohou kvůli chybě v budoucnu čelit společenské diskriminaci.
Představitelka Legal Action Center Sally Friedmanová pak nevyloučila, že vůči společnosti Aetna zahájí advokáti právní kroky.