Článek
Největší americká automobilka General Motors ve třetím čtvrtletí zvýšila meziročně svůj prodej v Číně o 12 procent na 771 400 vozů. Zaznamenala tak první nárůst čtvrtletního prodeje na čínském trhu za dva roky, napsala agentura Reuters.
GM se v Číně v posledních letech potýká s ostrou konkurencí i se zpomalujícím hospodářským růstem. V celém loňském roce odbyt automobilky na čínském trhu klesl o 15 procent na 3,09 milionu vozů. Předloni firma v Číně prodala 3,65 milionu vozů a v roce 2017 přes čtyři miliony vozů.
GM chce svou pozici na čínském trhu podpořit rozšiřováním nabídky elektromobilů, jejichž prodej čínská vláda podporuje. V příštích pěti letech mají vozy s elektrickým pohonem tvořit více než dvě pětiny nových modelů GM uvedených na čínský trh.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Celkový prodej aut v Číně se ale už zhruba dva roky snižuje. Začátkem letošního roku navíc poptávku podkopala koronavirová krize, od dubna již ale prodej aut v Číně oživuje.