Článek
Americký internetový obchod Amazon spustil ve své aplikaci prodej oblečení luxusních módních značek. Možnost nakoupit v sekci Luxury Stores ale nemají všichni.
E-shop se tentokrát zaměřil především na bohaté a náročné zákazníky. Luxusní obchody jsou k dispozici pouze vybraným členům Amazon Prime v USA. Nakupovat v nich může zákazník pouze tehdy, pokud je pozvaný. I když člověk může o pozvánku požádat, musí se postavit do fronty. Seznam čekajících již existuje.
První značkou, s níž Amazon v novém programu spolupracuje, je Oscar de la Renta. Podle serveru CNN mají nakupující díky tomuto partnerství přednostní přístup k podzimní a zimní kolekci ready-to-wear 2020. Kousky jsou k dostání pouze v buticích módního domu a na webových stránkách značky, nově je tedy zájemci seženou i prostřednictvím mobilní aplikace Amazonu.
Do budoucna plánuje Bezosova firma rozšířit portfolio Luxury Stores o další známé módní a kosmetické značky. Obchodním partnerům společnost Amazon umožní nezávisle rozhodovat o jejich zboží a cenách.
Online obchod také značkám zajistí vystavování oblečení v interaktivních 360stupňových zobrazeních. „Tato funkce začne fungovat u vybraných oděvů již při jejich uvedení na trh, což zákazníkům umožní prozkoumat střih a detaily zboží z 360 stupňů, a nakupování luxusní módy tak bude snazší a poutavější,“ uvedl Amazon v prohlášení.
Uvedení nové funkce na trh přichází právě v době, kdy se poptávka po vysoké módě v důsledku pandemie snížila. „Nový koncept na Amazonu byl inspirován zpětnou vazbou členů Prime, kteří chtěli mít možnost nakupovat své oblíbené značky v obchodě Amazon,“ uvedla v prohlášení Christine Beauchampová, prezidentka Amazon Fashion.
Spuštěním Luxury Stores se Amazon pokouší proniknout do světa špičkové módy. Ačkoliv je společnost největším online prodejcem oblečení ve Spojených státech, zatím šlo hlavně o rychlou a levnou módu.
Doposud se Amazonu příliš nedařilo luxusní značky přilákat ani si je udržet. Například společnost Nike v roce 2019 zrušila veškerý přímý prodej prostřednictvím Amazonu, jelikož preferovala osobnější vztahy se zákazníky, než jaké e-shop dokáže poskytnout.