Článek
Redakce Seznam Zpráv vybrala do Fóra čtenářů nejzajímavější postřehy a zkušenosti z diskuze u článku o pokusu podvodníka vylákat po telefonu údaje k platební kartě klientky České spořitelny.
Klára Šindelářová: Nedávno jsem musela nadiktovat mobilnímu operátorovi číslo karty, protože jsem přes ni provedla platbu za telefon a ta se v systému nespárovala. Museli jsme ji dohledat a na kontě nebylo vidět ID transakce. Naštěstí jsem hovor iniciovala sama a věděla jsem tudíž, že opravdu mluvím s operátorem. A také vůbec nechtěl CVC ze zadní strany. I když musím přiznat, že kdyby ho ze mě chtěl vytáhnout, asi by mě to v tu chvíli nenapadlo, že může kartu následně zneužít. Naštěstí případná nová transakce musí být ověřována ještě kódem, který vám přijde na mobil – dnes už je to dokonce dvojí ověřování. Ale z té nahrávky mrazí, paní se nechovala hloupě, jen byla rozespalá. Je to síla. Co takový starý člověk, který se hůře orientuje.
Ondra Sojka: Mně takhle volal z Velké Británie, že mám převod 2 tisíce eur. Byl to amatér, nejvíc mě dostalo, když po mně chtěl nainstalovat aplikaci, díky které by měl přístup na můj PC. Chvíli jsem dělal, že mu dám údaje, chvíli nato jsem ho poslal na jisté místo, tak mi asi 15 minut volal z různých čísel.
Martin Skatko: Volala mi Fio banka, abych se dostavil na pobočku, že neproplatili nějakou moji žádost o platbu, protože se jim nezdál v pořádku příjemce, tak abych se podíval, jestli je to opravdu v pořádku a jestli tu platbu opravdu požaduji. Nebylo to v pořádku. Díky, Fio.
Petr Lindaur: Jednou jsem byl na pobočce banky něco zařizovat, a tak jsem jednu platbu provedl rovnou tam u přepážky. Slečna byla ochotná, není problém a samý úsměv, jen pomalá, ale snažila se. OK. Doma kouknu do účtu a vidím, že platba odešla, říkám dobrý, ale pak jsem si všiml, ze odešla dvakrát. Volám na pobočku a byl jsem ujištěn, že jen jednou. Koukám znovu a vidím, že odešla potřetí. Tak jsem sedl do auta a jedu tam a říkám: slečno, asi jste mi omylem odeslala tu částku třikrát, takže místo 14 tisíc mi na účtu chybí 42 tisíc. „Ne, to není možný.“ Přišla její vedoucí a tvrdila mi, že je to OK, ze to odešlo jednou. Ale nebylo, přišel výpis a bylo to tam třikrát. Trvalo mi měsíc, než se vše vrátilo do normálu a peníze přistály zpět na účtu. Omluva žádná. Tehdy jsem bance poslal zpět takovou tu jejich větu, že když peníze nedostanou včas, budete platit penále z prodlení… Chtěl jsem tedy taky penále z prodlení. A že bych očekával alespoň omluvu. Ne, paní vedoucí mi místo omluvy napsala, že já jako klient nemám právo po nich chtít penále, a bylo vyřízeno.
Josef Satava: Mně chodí e-maily nebo SMS od Raiffeisenbank, že mám ohrožený účet, už přes půl roku, přestože tam účet nemám. I když jsem to bance nahlásil, tak se nic neděje. To číslo je aktivní pořád.
Fórum čtenářů
Redakce Seznam Zpráv vybírá nejzajímavější příspěvky z diskuze čtenářů (některé mohou být redakčně kráceny). Zajímají nás vaše názory na aktuální témata a vážíme si diskutérů, kteří debatují slušně, k věci a dodržují kodex diskuzí SZ.
Své postřehy k tématu můžete redakci Seznam Zpráv také psát na e-mail forumctenaru@sz.cz.
Jirka Moulis: Včera jsem volal do banky, že mám zablokovaný účet. Volal jsem já do banky, podotýkám. Paní a ověření? PSČ, kdy jsem naposledy vybíral z bankomatu a zda platím na internetu. Pak se zeptala, jestli znám heslo do banky. Už jsem ho chtěl nahlásit, ale paní říká, že ho nesmím hlásit a zastavila mě! A účet uvolnila! Jsem teda hloupý? Když jsem banku vyvolal já a chtěl odblokovat účet a bez problémů málem nadiktoval heslo?
Jana Bártová: Nejde jen o podvody s platebními kartami. Narazila jsem na různé diskuze u obchodníků s komoditami a kryptoměnami. A je to otřesné, co je mezi nimi podvodníků. Jedna základní firma s desítkami odnoží. Zajímavá diskuze byla u Alps Markets. Ti to mají neskutečně promyšlené, jak okrást lidi. Kolikrát se ptám, zda třeba Interpol je schopen dohledat a zničit tyhle podvodníky.