Hlavní obsah

Alkoholem napuštění medvídci baskického startupu rozzlobili Haribo

Foto: Twitter.com/boucherhayes

Haribo je jeden z největších výrobců gumových a želé sladkostí na světě.

Před několika lety se tři baskičtí studenti rozhodli, že budou prodávat želatinové medvídky napuštěné alkoholem. To se ale teď znelíbilo nadnárodní korporaci Haribo, která požaduje okamžité ukončení výroby a prodeje alkoholických medvídků.

Článek

Německá firma Haribo na začátku ledna poslala společnosti Ositos & Co dopis. V něm stálo, že produkt baskické firmy je natolik podobný gumovým medvídkům Haribo, že porušuje ochrannou známku. Podobnost podle dopisu „nelze vysvětlit ani ospravedlnit pouhou náhodou“.

Generální ředitel společnosti Ositos & Co Ander Méndez je podle deníku The Guardian šokovaný a zmatený.

„Jsme z toho trochu vystrašení, abychom byli upřímní,“ uvedl Méndez. „Je mi jen 24 let a právě jsem dokončil univerzitu. To, co se nám teď děje, běžně vídám jen ve filmech. Nikdy si nemyslíš, že se to stane Tobě,“ dodal.

Méndez dále řekl, že možné záměně s produkty Haribo nerozumí. Medvědi Ositos & Co jsou podle něj větší a jiného tvaru, prodávají se pouze online nebo na místech, kde se podává alkohol. Navíc jsou jasně označeni jako výrobky pro lidi ve věku nad 18 let.

Haribo: Jde o standardní právní postup

Německá společnost uvedla, že k ochraně svých registrovaných známek využívá pouze „standardní právní postupy“ a vstoupit na trh s alkoholickými nápoji v úmyslu nemá.

Firma podle mluvčí požaduje, aby společnost Ositos & Co okamžitě zastavila výrobu a prodej svých alkoholických medvědů a přenesla vlastnictví domény ositosconalcohol.com na Haribo.

„O převod internetové domény společnost požádala za účelem ochrany a obrany svého duševního vlastnictví a image,“ uvedla mluvčí společnosti.

Méndez momentálně s přáteli zvažuje své možnosti. Podle jeho slov ale nemají peníze na to, aby vstoupili do právního boje s nadnárodní společností. „Takových případů, jako je ten náš, by se mohlo objevit více. Mladí lidé jsou omezováni, protože nemají prostředky k boji s nadnárodní společností,“ dodal Méndez.

Každý baskický méďa obsahuje 15 % alkoholu. Sedm nebo osm medvídků se tak vyrovná sklenici piva nebo vína. Společnost mezitím plánuje pokračovat v jejich prodeji ve Španělsku, ve Francii a ve Velké Británii. Aby ukázala, že jejich medvědi se zastrašit nenechají.

Doporučované