Článek
Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding investuje 3,6 miliardy dolarů (zhruba 84 miliard korun) do převzetí kontroly nad čínským řetězcem hypermarketů Sun Art Retail Group. Informovala o tom dnes agentura Reuters. Alibaba tak pokračuje v rozšiřování svých aktivit v kamenných prodejnách.
Alibaba už teď v řetězci vlastní 21procentní podíl, který díky ohlášené investici zvýší zhruba na 72 procent. Společnost Sun Art provozuje v Číně 481 hypermarketů a tři supermarkety.
Akcie čínského řetězce si po oznámení připisovaly až 30 procent, později však o část zisků přišly.
Společnost Alibaba v roce 2016 představila svůj první kamenný obchod s potravinami nazvaný Freshippo. Tento řetězec má teď stovky poboček v obchodních centrech po celé Číně.
Do odvětví kamenných prodejen v poslední době vstupují v Číně i konkurenční internetoví prodejci. Společnost JD.com například provozuje řetězec prodejen s potravinami 7Fresh, firma Pinduoduo pak v létě koupila podíl v řetězci obchodů s domácími spotřebiči Gome Retail Holdings.