Článek
Řetězec, který má víc než 300 obchodů, také letos otevřel dvě nové prodejny, druhou z nich dnes ráno na Trnkově náměstí v Praze 5. ČTK to řekl ředitel komunikace Alberta Jiří Mareček. Své sítě modernizují a rozšiřují také další řetězce.
Albert, který se po Kauflandu a Lidlu drží z hlediska tržeb na třetím místě, chce letos do modernizací a expanze investovat podle Marečka víc než jednu miliardu korun. „V nejbližší době se zákazníci mohou těšit na otevření modernizovaného hypermarketu v jihlavském Cityparku. Ten se otevře již na konci července,“ doplnila Tereza Skrbková z tiskového oddělení Alberta. Další nové hypermarkety budou podle ní jak v Praze, tak i v dalších velkých českých i moravských městech.
V uplynulých dvou letech vydal Albert na opravy a rekonstrukce 150 malých prodejen a několika hypermarketů více než dvě miliardy korun. Před několika lety firma také převzala čtyři desítky bývalých obchodů Spar, které už jsou podle Marečka do řetězce plně integrované. Společnost Ahold, která obchody Albert provozovala, změnila od 1. ledna název na Albert Česká republika.
Nový obchod na Trnkově náměstí na pražském Barrandově byl vybudován ve stylu městského supermarketu. Nový koncept cílí na čerstvý sortiment, rychlý nákup a trend zdravého životního stylu. Nový Albert se letos už otevřel v havířovském Šumbarku, řetězec novou prodejnu chystá také v Českém Těšíně.
V modernizaci prodejen pokračuje také největší tuzemský obchodní řetězec Kaufland a letos v polovině ze svých 133 obchodů rozšíří samoobslužné pokladny. Renovuje rovněž diskont Penny Market, který nedávno dokončil modernizaci 30 prodejen na území Prahy. Billa do roku 2025 plánuje provozovat v ČR 300 prodejen, nyní jich má podle svého webu 215.
Podle nedávné studie Nielsen Shopper Trends nejrychleji v Česku rostou diskontní prodejny, menší supermarkety a drogerie. Zákazníci při nakupování upřednostňují komfort a rychlost nákupu na menší prodejní ploše. Studie také srovnala obchodní řetězce na českém maloobchodním trhu pomocí takzvaného Store Equity Indexu, který určuje sílu značky jednotlivých řetězců co do oblíbenosti. Na první místo se poprvé dostal Lidl, který si vyměnil pozici s Kauflandem. Na dalších místech byly Tesco, Albert a Globus.