Článek
Přestože se akce konaly bez přítomnosti diváků, vznikly z nich videa nebo fotky. Například slavkovský zámek nabídl pohled do vojenského tábora nebo polní kuchyně, ale i projev Napoleona.
Na Facebooku se lidé mohli podívat na streamy, videa, spoty nebo fotky. „Jen za dva dny je vidělo téměř 40 tisíc diváků. Vzniklo 42 videí na různá témata vztahující se k samotné bitvě. Výsledkem je povídání historiků, filmové ztvárnění zásadních momentů, jako je například Napoleonova proklamace na Zámku Slavkov, ale také živé vysílání,“ vyjmenovala mluvčí Slavkova Veronika Slámová.
Podle ní se pořadatelé věnovali gastronomii ve vojenském tažení, příběhům vojáků i účastníků historických rekonstrukcí. „Diváci mohli lépe pochopit, jak rozeznají vojáky jednotlivých armád. Populární byl i spot o francouzských bubenících a signalistech. Spolu s Václavem Vydrou jsme také vybírali nejlepší místo pro přespání Napoleona na slavkovském zámku,“ řekla Slámová. Kompletní projekt mohou lidé vidět na webu.
Na letošek připadá 215. výročí bitvy tří císařů. Kvůli protiepidemickým opatřením v důsledku šíření koronaviru ale odpadla tradiční ukázka bitvy u Tvarožné na Brněnsku a většina akcí se přesunula na internet.
Bitva u Slavkova patří k hlavním střetnutím napoleonských válek a k nejslavnějším bitvám, které se kdy odehrály na českém území. Vojska se střetla 2. prosince 1805 jihovýchodně od Brna a západně od Slavkova. Francouzská armáda v čele s císařem Napoleonem drtivě porazila ruské vojsko cara Alexandra I. i rakouské oddíly císaře Františka I. Napoleonovo vedení bitvy patří podle odborníků k mistrovským ukázkám taktiky.