Článek
Pražský dopravní podnik bude opět řešit spolupráci s advokátem Květoslavem Hlínou.
Přerovský advokát, kterého do Prahy přivedl druhý muž ANO Jaroslav Faltýnek, v minulosti pracoval mimo jiné pro Agrofert či pro státní firmy v resortu dopravy. V éře, kdy v Praze vládlo hnutí ANO, úzce spolupracoval s tehdejším ředitelem dopravního podniku Martinem Gillarem a jeho postavení dokládá i to, že se účastnil důležitých obchodních jednání, která tato městská společnost vedla.
Jenže po loňských volbách se situace změnila. Obměnila se dozorčí rada dopravního podniku a nové vedení Prahy tlačilo na to, aby dopravní podnik spolupráci s advokátem Hlínou snížil na minimum.
Letos na konci ledna pak dozorčí rada doporučila představenstvu dopravního podniku, ať s Hlínou smlouvy ukončí. Důvodem byly mimo jiné informace, že Hlína pracoval také pro společnost Huawei. Tuto firmu přitom považuje Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost za bezpečnostní riziko.
Jenže advokát se začal bránit. Před několika dny napsal vedení Prahy dopis, ve kterém chce, aby dozorčí rada své rozhodnutí přehodnotila.
„Společnosti Huawei jsme po omezenou krátkou dobu začátkem roku 2017 poskytovali právní služby, tyto služby však neměly jakoukoliv souvislost s kterýmkoliv z našich dalších klientů, samozřejmě ani s dopravním podnikem,“ uvedl v dopise Hlína.
Zároveň tak odmítl slova náměstka primátora Petra Hlubučka, podle kterého se advokát dostal do střetu zájmů. Hlubuček v médiích uvedl, že Hlína je podezřelý, že ve stejném okamžiku zastupoval dopravní podnik i jeho dodavatele, například zmíněnou firmu Huawei.
„Spekulace pana Hlubučka o střetu zájmů nemají naprosto žádný reálný základ,“ tvrdí Hlína. Zároveň zmínil i to, že si připravuje podklady pro další právní kroky. O jaké by mělo jít, ale již neuvedl.
Po předsedovi dozorčí rady Adamu Scheinherrovi, který je zároveň náměstkem primátora, ale advokát Hlína chce, aby se změnilo usnesení, že by s ním měl dopravní podnik spolupráci ukončit.
„Dozorčí rada je kolektivní orgán a nerad bych předjímal,“ odpověděl Scheinherr na otázku Seznamu, jak na tuto výzvu zmíněnou v dopise zareagují.
Podle náměstka Hlubučka bude dozorčí rada věc řešit příští týden. Nepředpokládá však, že by její členové změnili názor. „Za svými slovy si dále stojím. Pan Hlína si tímto dopisem asi myslí, že má monopol na poskytování právních služeb dopravnímu podniku,” řekl Hlubuček Seznamu.
Kvůli spolupráci Hlíny s dopravním podnikem si už loni nechalo vedení Prahy zpracovat audit. Uvádělo se v něm třeba to, že Hlínova advokátní kancelář odeslala dopravnímu podniku do loňského dubna 104 faktur. Podle nich Hlína inkasoval za právní služby téměř 3,9 milionu.
Podstatnou část – 2,3 milionu korun – dostal za to, že se účastní klíčových jednání představenstva nebo zastupuje vedení dopravního podniku na obchodních jednáních. Za každou hodinu inkasoval 2 400 korun.