Článek
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se rozhodl prodat svou americkou značku Reebok, s kterou chtěl účinněji konkurovat americké firmě Nike. Adidas v úterý uvedl, že rozhodnutí je součástí jeho nové pětileté strategie, jejíž podrobnosti představí příští měsíc.
Adidas koupil značku Reebok asi před 15 lety za 3,8 miliardy dolarů (podle současného kurzu kolem 81 miliard korun). Slabé výsledky Reeboku však vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů, aby se firma této značky zbavila.
Mezitím se německému podniku podařilo upevnit pozici své vlajkové značky Adidas ve Spojených státech. Přispěla k tomu spolupráce se slavnými osobnostmi, mezi které patří například rapper Kanye West nebo zpěvačka a herečka Beyoncé, uvedla agentura Reuters.
„Po pečlivém zvážení jsme dospěli k závěru, že značky Reebok a Adidas dokážou mnohem lépe využít svůj růstový potenciál, když na sobě nebudou závislé,“ uvedl šéf společnosti Adidas Kasper Rorsted.