Článek
Změna se na sociální síti neprojeví hned. Twitter ji bude od úterý uvolňovat postupně pro rozdílně velké skupiny v různých částech světa. Firma sama krok označuje jako experiment, a není proto vyloučené, že se po testovacím provozu vrátí k původní délce 140 znaků na zprávu.
„Chceme, aby se na Twitteru mohl snadno vyjádřit každý na světě,“ uvádí společnost na svém blogu.
Podle Ondřeje Holzmana, šéfredaktora portálu Tyinternety.cz, je ovšem důvod jiný. Twitter je dlouhodobě ve ztrátě, a to hlavně kvůli nízkému počtu aktivních uživatelů. Větší prostor by tak na síť mohl přitáhnout nové lidi a tím i víc inzerentů.
Pro lidi i média
A ještě jeden cíl firma sleduje. Už teď funguje jako zpravodajský kanál a rozšířením prostoru pro informace by tak mohla svoji pozici upevnit. Tweety totiž často slouží jako zdroj pro média z celého světa, protože se na sociální síti objevují pravidelně jako první. Výhodou je rychlost a bezprostřednost.
„Pro zpravodajské domy by mohlo být více znaků zajímavým kanálem na vypouštění zpráv a právě z nich by Twittter potom mohl generovat více peněz,“ říká Holzman.
Změna se dotkne jenom lidí, kteří používají latinku. Podle jakého klíče ji bude firma uvádět, ale není jasné. Naopak na svém, tedy na 140 znacích, zůstanou Jižní Korea, Čína a Japonsko.
Twitter teď aktivně používá 328 milionů lidí měsíčně a za posledních deset let vytvořil ztrátu už víc než 2 miliardy dolarů. Proti tomu třeba sociální síť Facebook, která je jen o dva roky starší, se nedávno pochlubila, že má aktivních uživatelů už víc než 2 miliardy a vydělává díky tomu desítky miliard dolarů ročně. Průměrná délka tweetu v angličtině je 34 znaků.
Více si o změnách na sociální síti poslechněte ve videu nad článkem.