Hlavní obsah

Ředitel ČT nařídil kvůli pořadu Sama doma audit v obchodním úseku

Foto: David Neff, Seznam Zprávy

Generální ředitel České televize Jan Souček. Ilustrační snímek.

aktualizováno •

Ředitel České televize kvůli odvysílání pořadu Sama doma s placenou reklamou nařídil audit v obchodním úseku, dva dramaturgové jsou dočasně odstaveni z práce.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Generální ředitel České televize Jan Souček nařídil okamžitý mimořádný interní audit v obchodním úseku kvůli nedávno odvysílanému dílu pořadu Sama doma. Podle Součka také dvěma ostravským dramaturgům byly uloženy překážky v práci. Problematický díl odvysílala veřejnoprávní televize 11. dubna, podle Deníku N vznikl na základě placené spolupráce s reprodukční klinikou v Brně patřící do Babišova impéria.

Pořad byl v úvodu na několik sekund označen zkratkou PP, která značí product placement, tedy umístění placené reklamy. I závěrečné titulky oznamují, že „Pořad obsahoval product placement“. Rada České televize požádala tedy o posouzení Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Radní televize Vlastimil Ježek v podcastu Ptám se já problematickou epizodu Sama doma ostře zkritizoval. „To bylo strašlivé,“ řekl Ježek konkrétně.

Souček v současné době čelí výzvě některých iniciativ a osobností Rady ČT k jeho odvolání. Podle iniciátorů výzvy svým jednáním televizi destabilizoval a dramaticky snížil důvěru ve vedení ČT. Souček naopak tvrdí, že snaha o jeho odvolání je pokus o destabilizaci ČT před volbami.

Související témata:

Doporučované