Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Mužem, kterého britská policie zatkla v souvislosti s pondělní srážkou lodí v Severním moři, je 59letý ruský kapitán kontejnerového plavidla Solong, jež plulo pod portugalskou vlajkou.
Podle agentury Reuters to ve středu uvedla německá společnost, jež loď vlastní. Policie už v pondělí sdělila, že muže podezřívá z usmrcení z nedbalosti. Zbytek posádky tvořili ruští a filipínští občané.
Připomeňme, že k nehodě došlo u pobřeží hrabství East Yorkshire na severovýchodě Anglie a záchranné složky následně desítky hodin bojovaly s požárem obou plavidel.
Kolizi zřejmě nepřežil jeden člověk, kterého záchranáři evidují jako pohřešovaného. Dalším 36 členům posádek obou lodí se podařilo dostat na břeh.
Jeden z členů posádky v USA registrovaného ropného tankeru MV Stena Immaculate serveru CBS News pod podmínkou anonymity popsal, že stáli na místě a ohlásili své souřadnice, tudíž ostatní lodě měly o jeho poloze vědět.
Solong se ale podle něj „objevil zčistajasna“ a posádka měla jen pár sekund na to, aby se připravila na náraz.
Kontejnerová loď se podle amerického námořníka navíc po nárazu do Steny okamžitě nezastavila a on měl pocit, že do lodi najíždí ještě asi deset minut. Posádka tankeru podle něj bezprostředně začala s likvidací požáru, ale když si uvědomila rozsah škod, loď opustila.
Že tanker takřka stál – pohyboval se rychlostí 0,1 uzlu –, zatímco Solong se blížil ze severu rychlostí 16 uzlů, podle BBC už v pondělí jasně ukázaly i údaje z webu pro sledování lodí MarineTraffic.
Při vyšetřování příčiny srážky se nyní řeší zanedbání revize techniky lodního řízení. Odborníci tvrdí, že přístroje musely následnou kolizi předpovídat.
Článek jsme aktualizovali o nové informace o posádce lodi.