Hlavní obsah

Škoda loni dodala přes 926 tisíc aut. Prudce rostl zájem o Fabii

Foto: Shutterstock.com

Továrna Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

aktualizováno •

Vůz značky Škoda Auto si loni vyzvedlo 926 600 zákazníků. Zatímco odbyt mateřského koncernu Volkswagen klesal, Škodě se dařilo, a to zejména v Evropě.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Celosvětový odbyt automobilky Škoda Auto se v loňském roce zvýšil o 6,9 procenta na 926 600 vozů. Vyplývá to z údajů, které včera zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. Odbyt celé skupiny Volkswagen loni nicméně klesl o 2,3 procenta na 9,027 milionu vozů, a to zejména kvůli slabší poptávce v Číně.

Nejprodávanějšími vozy mladoboleslavské automobilky byly v uplynulém roce modely Octavia, menší SUV Kamiq a Fabia. Poslední jmenovaný typ zaznamenal největší meziroční procentní růst, konkrétně o 24,1 procenta.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini. Koncern loni zvýšil odbyt na americkém kontinentu. V Evropě však jeho odbyt stagnoval a v Číně se propadl o téměř deset procent.

„V obtížném tržním prostředí jsme v roce 2024 dodali zákazníkům celkem devět milionů vozů,“ uvedl v tiskové zprávě koncernový šéf Oliver Blume. „V segmentu plně elektrických vozidel je skupina s velkým náskokem lídrem evropského trhu,“ dodal.

Ačkoliv celý koncern Volkswagen na evropských trzích stagnoval, Škodě se zde dařilo. Nejvyšší absolutní nárůst prodejů měla automobilka na svém největším trhu v Německu, ale také v Turecku, Spojeném království, Polsku a Španělsku.

„Úspěch na našich klíčových trzích v Evropě jsme si zajistili mimořádným designem, pokročilou bezpečností a dalšími prvky a každý náš vůz nabízí také vždy něco navíc,“ uvedl k výsledkům na evropském trhu předseda představenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.

Automobilce se naopak nedařilo v Asii. V Číně její meziroční odbyt klesl o 23,1 procenta, v Indii dokonce o 26,3 procenta. Právě s nízkými prodeji v nejlidnatější zemi světa má automobilce v novém roce pomoci nový model Škoda Kylaq, představený v listopadu 2024. Tento malý crossover byl vyvinutý speciálně pro indický trh. Po modelech Kushaq a Slavia jako už třetí model od Škody.

Foto: Škoda Auto

Celosvětové dodávky vozů Škoda Auto v roce 2024.

Meziročně klesl zájem o elektrický model Škoda Enyaq, a sice o 2,6 procenta. To i přesto, že v roce 2024 celosvětově prodej elektroaut rekordně narostl.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.

Související témata:

Doporučované