Článek
Rozhovor si také můžete poslechnout v audioverzi.
Šest tisíc zaměstnanců a stamilionové tržby v eurech – to je Qinshift ze skupiny KKCG. Firma vznikla poté, co byly z IT divize skupiny vyčleněny společnosti zabývající se vývojem softwaru na zakázku, a teď ji čekají velké změny.
„Po naší poslední akvizici s Avengou stále operujeme dvě separátní značky, ale management už máme jen jeden. Krok po kroku se blížíme k tomu, že od ledna bude fungovat jako jedna struktura, jako celá firma. Během příštího roku pak rebrandujeme pod jednu obchodní značku. Potřebujeme fungovat jako jeden silný globální hráč, a proto je ta značka naprostou podmínkou,“ říká v rozhovoru pro Agendu SZ Byznys Jakub Čaloun, prezident strategie Qinshift.
Nové jméno, staré sídlo
Nově se společnost bude jmenovat pouze Avenga. „Už když jsme Avengu kupovali, přistupovali jsme k té fúzi jako k fúzi dvou rovnocenných hráčů. Z každé firmy jsme vybrali to nejlepší – z hlediska procesů, lidí, ale i značky. A jméno Avenga v našem interním procesu zvítězilo,“ říká Čaloun.
V managementu podle něj zůstala kombinace lidí z obou firem a přišly i nové tváře. V nejvyšším vedení pak převážili lidé z Qinshift. „Tam jsme tu rovnováhu úplně udržet nedokázali,“ dodává Čaloun. „Avenga má zatím sídlo v německém Kolíně nad Rýnem, ale i po té právní fúzi se sídlo přesune do Prahy.“
K žádnému velkému škrtání kvůli překryvu pozic ale podle Čalouna nedocházelo. „Žádné velké škrtání se nekonalo, naopak plánujeme díky té fúzi navázat na další růst,“ dodává s tím, že už v příštím roce se firma zařadí mezi deset největších specialistů na vývoj softwaru na světě. „Ambice je růst stále výš, a to jak organicky vlastním růstem, tak i případně nějakými dalšími akvizicemi. Určitě se chceme stát viditelným a stabilním členem této desítky, případně jít i výš,“ dodává manažer. Růst by firma chtěla zejména v USA.
Akvizice v USA
„Klíčové trhy budou hlavně na Západě. V Americe bychom chtěli výrazně posílit – už nyní je to pro nás důležitý trh a čtvrtina našich tržeb pochází z USA, ale zatím tam máme jen relativně malou obchodní strukturu. To bychom chtěli do budoucna posílit,“ dodává Čaloun, podle kterého se firma nebojí ani expanze do Asie. „Tím, že máme za sebou skupinu KKCG, tak nechci říkat, že je ten budget na investice neomezený, ale pokud si dokážeme obhájit, že daná akvizice dává smysl a vyplatí se, tak tu podporu investora máme.“
Zákazníky společnosti jsou nadnárodní hráči, například banky, telekomunikační firmy či automobilky, ale i společnosti ze skupiny KKCG, jako je Allwyn.
Největší výrobci softwaru
- Microsoft
- Oracle
- SAP
- Salesforce
- Adobe
Pro letošní rok firma počítá s tržbami 400 milionů eur. „Pohybujeme se v celkem komfortním prostoru dvouciferné procentní marže. Jednoduchou matematikou to bude za letošní rok zhruba nad 40 milionů eur,“ dodává Čaloun. Pro příští rok pak počítá s mírným jednociferným nárůstem.
„Ten trh v současné době není úplně jednoduchý, tedy ten růst, který jsme v našem odvětví viděli tři až čtyři roky zpátky, o tom si můžeme nechat zdát, ale stále si nevedeme v té konkurenci špatně. Celé odvětví teď ale trpí klesající marží,“ uzavírá Čaloun.
Agenda
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.
Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.