Článek
Česká pobočka cestovní kanceláře Neckermann musela ve dvou případech předčasně ukončit zájezd svým klientům, stále častěji se navíc klienti potýkají s požadavky hoteliérů na složení finanční jistiny.
CK Neckermann radí svým klientům pokud možno nic neplatit, trvá-li na tom hoteliér, cestovní kancelář je schopná náklady uhradit a pomoct s řešením na své pohotovostní lince. Nejčastěji mají klienti problém na Mallorce, kde musel zasáhnout i místní konzulát.
Cestovní kancelář zároveň zrušila všechny letecké zájezdy do 6. října. To postihne zhruba 500 klientů. O budoucnosti zájezdů po tomto datu společnost stále jedná. Nové zájezdy kancelář od minulého týdne neprodává.
Aktivně se jedná i o budoucnosti samotné tuzemské cestovní kanceláře Neckermann, která je součástí zkrachovalé britské skupiny Thomas Cook. Ve hře jsou tři varianty řešení – vyhlášení likvidace, prodej firmy nebo založení nové cestovní kanceláře z české pobočky CK Neckermann. Jedná se s německou částí CK Neckermann i potenciálními investory.
Česká pobočka zkrachovalé britské skupiny Thomas Cook loni navýšila své tržby na 995 milionů korun, meziročně o téměř 21 procent více, vyplývá z výroční zprávy společnosti. Zahrnuje účetní období od října 2017 do konce září 2018. Čistý zisk společnosti se naopak snížil zhruba o sedm milionů na 15,3 milionu korun. Z předchozích let ovšem podniku zůstala neuhrazená ztráta téměř 103 milionů korun. Pobočka zahrnuje dvě základní divize – vedle CK Neckermann je to ještě firma Global Travel Lufthansa City Center.