Článek
Navzdory popularitě Muskovy značky nebyla automobilka do průzkumu kvality aut americké společnosti J.D. Power, která se zabývá analýzou dat, dříve zahrnuta. Poprvé do něj byla Tesla zařazena teprve letos.
Společnost J.D. Power se v průzkumu ptá majitelů vozů různých značek na problémy, jež se u jejich aut vyskytly během prvních 90 dnů používání. Výzkum pak shromažďuje data o problémech, které se objevily u stovky vozidel.
V systému dotazování letos přinesla firma J.D. Power novinku. Majitelům kladla více otázek, takže dostali větší příležitost zaznamenat problémy, jež se u automobilu vyskytly.
Tesla nesouhlasila
Aby bylo možné kvalitu vozů tímto způsobem prozkoumat, musí si J.D. Power zajistit výslovné povolení výrobců vozidel. Všechny značky zahrnuté do průzkumu to umožnily, až na Teslu. To znamená, že výrobce neobdrží oficiální místo v žebříčku. Výsledky jsou přesto zveřejněny, a mohou tak být ukazatelem pro ty, kteří se chystají elektromobil koupit.
Účast v průzkumu však pro Teslu nedopadla dobře. Skončila až na poslední příčce s nejhorším skóre ze všech. Ukázalo se u ní 250 závad na stovce elektromobilů. Automobilka se k výsledkům zatím nevyjádřila.
Před Teslou v žebříčku figuruje všech 42 značek. Nejlépe si vedly Dodge a Kia, u kterých se shodně vyskytlo 136 problémů na 100 vozech. V závěsu za nimi se umístili Chevrolet a Ram se 141 případy.
V žebříčku se propadly japonské automobilky Honda a Toyota, které platily za záruku kvality. Obě nasbíraly 177 závad, což je průměr. Lépe na tom jsou korejské výrobny, jako Hyundai a Kia, která obhájila první místo. Hyudai je v průzkumu na osmé příčce se 153 problémy.
Pod průměr naopak klesly luxusní značky jako Mercedes-Benz, Audi nebo Porsche.
Důvod k pochybnostem o bezpečnosti svých aut dala Tesla nedávno. Na začátku června byly na Twitteru zveřejněny záběry, které zachycují elektromobil, jak naboural do převráceného kamionu. Objevily se spekulace, že ve chvíli, kdy k havárii došlo, řídila Model 3 technologie Autopilot.