Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
„No, je to takový, hořko-kyselý. Není to špatný, na to, že je to Fialová drahota,“ říká místopředseda hnutí ANO Karel Havlíček nad půllitrem lehce zakaleného piva. Na videu, které před čtyřmi týdny zveřejnil na svém instagramu, si zašel se svým týmem do pražského Andělského minipivovaru, který měl zrovna na čepu svůj speciál pojmenovaný Fialová drahota, který na obrazovkách s nabídkou propagovali i figurkou fialového Mimoně.
Provozovatelé pivovaru se nyní od Havlíčkova videa distancovali a na sociální síti X napsali i krátkou omluvu s vysvětlením.
Stanovisko Andělského pivovaru k self-promo videu poslance ANO Havlíčka
— Andělský pivovar (@Andelskypivovar) March 30, 2024
Od propagace poslance ANO Havlíčka se razantně distancujeme!
Jak to vzniklo: Minulý týden jsme narazili nový švestkový speciál. Pivo vyrobené z drahých špičkových surovin. Smáli jsme se, že je to taková 1n
„Minulý týden jsme narazili nový švestkový speciál. Pivo vyrobené z drahých špičkových surovin. Smáli jsme se, že je to taková fialová drahota, přišlo nám vtipné to tak pojmenovat. Jak vidíte, nejsme žádní markeťáci. Chtěli jsme si spíš udělat srandu sami ze sebe. Jsme malý pivovar na Andělu, jsme dva kluci, co rádi vaří pivo,“ napsali ve své omluvě na sociální síti.
Popsali celou situaci i ze svého pohledu. Havlíček se prý večer objevil v plné restauraci, což bylo jediné, co v západu večerního shonu v podniku zaznamenali.
„Nezeptal se nás, jestli si může u nás natáčet videa, a s žádným takovým natáčením bychom ani nesouhlasili. Když se video objevilo na internetu, byl to pro nás stejný šok jako pro mnoho dalších lidí,“ uvedli provozovatelé pivovaru na sociální síti.
Seznam Zprávy oslovily s žádostí o reakci i místopředsedu ANO Havlíčka. Ten napsal, že na tom, že si na své sociální sítě natočil v pivovaru video, není nic špatného. „Oni propagovali skrze politiku svoje pivo, my jim to akorát zesílili. Dneska je zcela běžné, že lidé sdílí nabídky restaurací, je to veřejný prostor. Nic jsme nekritizovali, komerční účel nesledovali, jen jsme prezentovali jejich vtipný produkt,“ uvedl Havlíček.
Dodal, že pokud někdo nazve pivo Fialová drahota, není nejmenších pochyb, co bylo záměrem, zvlášť, když to propaguje společně s fialovým Mimoněm, „který je několik měsíců symbolem neschopnosti Petra Fialy“, uvedl.
Provozovatele naopak pochválil za to, že se jim vtip povedl. „Je to parodie, která se mi líbila. Český humor, který do české hospody patří,“ uvedl Havlíček, který je rovněž místopředsedou Poslanecké sněmovny.
Majitelům prý přeje, ať se jim daří, a vzkazuje jim, ať se nenechají nikým ovlivnit. „Nebo zastrašit, tím spíš, když mají pravdu,“ uvedl Havlíček.
Provozovatelé, kteří si na síti X sypali popel na hlavu, o sobě uvedli, že jsou hlupáci a berou odpovědnost na sebe. „Byla chyba takto pivo pojmenovat a nechat zneužít k propagaci politické strany. Nejsme dokonalí, udělali jsme hloupost a trošku naivně doufáme, že budete mít pochopení, že chybu může udělat každý,“ uvedli s dodatkem, že nejlepší bude, když se jejich pivo co nejrychleji dopije.