Článek
Rok a půl uplynul od chvíle, kdy poslancům přistál na stůl zákon o elektronické evidenci tržeb. První podnikatelé, kterých má být podle odhadů mezi 40 až 50 tisíci, musí začít od čtvrtka evidovat své tržby a posílat každou svou jednotlivou účtenku do datového centra Ministerstva financí.
Redakce Seznam Zprávy ke startu systému připravila praktické návody, které ve třech okruzích přehledně vysvětlují, jak si s EET poradit (projděte si jednotlivá videa v tomto článku).
I když se zákon dlouze připravoval a od listopadu probíhal zkušební režim, během kterého si mohli někteří podnikatelé systém otestovat, stále panuje mnoho nejasností. Proto jsme připravili sadu dvaceti nejdůležitějších otázek pro Finanční správu, na které reaguje Jiří Fojtík, ředitel Sekce metodiky a výkonu daní.
Velkou neznámou zůstávají účtenky. Co všechno musí obsahovat? Co si na nich mají lidé hlídat? Za jakých podmínek je lze využít k reklamaci? A mají si je už teď schovávat pro případnou účtenkovou loterii?
Redakce Seznamu dostala i řadu praktických dotazů. Zmatky panují u stánkového prodeje. Kdy stánkaři začnou evidovat své tržby? Co když na stánku své zboží prodává řemeslník? A co když stánkař jen přeprodává nakoupené zboží?